Kodėl jogurtas yra naudingas?

Jogurte yra labai daug baltymų, sveikų angliavandenių ir ne mažiau „gerųjų bakterijų“. Kasdien vartojamas jogurtas yra gryniausia sveika dieta.

Baltymai

Atlieka organizme daug funkcijų, tačiau pirmiausia jie reikalingi raumenų masei didinti. Pieno baltymai ypač svarbūs, kadangi juose yra vadinamųjų esminių amino rūgščių, baltymų, kurių pats organizmas negali pagaminti ir turi gauti iš maisto.

 

Angliavandeniai

Angliavandenių ir baltymų pusiausvyra gali palaikyti vienodą cukraus kiekį kraujyje, todėl ilgiau jaučiatės sotūs.

 

Gyva jogurto bakterijų kultūra

pieno rūgšties bakterijos, kurių turi būti jogurte, kad galėtume šį produktą vadinti jogurtu; jos gali pagerinti laktozės skaidymą žarnyne. Dėl šios priežasties asmenys, turintys problemų su laktozės intolerancija, jogurtą įsisavina geriau nei pieną. Kad būtų jaučiamas šis poveikis, jogurto porcijoje turi būti ne mažiau kaip 100 milijonų bakterijų. Porcija – tai apytiksliai 100 ml „Lindahls“ turkiško, graikiško arba rusiško jogurto.

 

Naudingieji riebalai.

Šis klausimas išties sudėtingas. Vos tik įpratome vengti riebaus maisto, pasirodė daugybė mokslinių straipsnių, vienu balsu tvirtinančių, kad riebalai yra gerai, netgi gyvybiškai mums svarbūs. Kalbama ne apie hidrintus riebalus, kurie pramoniniu būdu dedami į maisto produktus – jie didina širdies ir kraujagyslių susirgimų riziką, tai savaime aišku. Tačiau gyvulinės kilmės riebalai, kurių kaip tik yra pieno produktuose, nekelia jokio pavojaus vartojant juos saikingai. Tyrimai rodo, kad sudėtingi pieno riebalai mums yra netgi būtini ir kad vaikai, kurie geria riebų pieną, rečiau turi viršsvorio nei tie vaikai, kurie vengia riebalų. Dar daugiau – tyrimų rezultatai rodo, kad pieno riebalai ne tik nepadidina, pvz., širdies ir kraujagyslių susirgimų rizikos, o netgi priešingai – pasižymi apsauginiu poveikiu.